onsdag 12 juni 2013

Ponater

Tiden går fort när man har roligt och mycket att göra har vi konstaterat än en gång. Nu är det bara att börja vänta igen. På att sommarlovet ska börja - det är inte klokt så länge in på sommaren de går i skolan här, men det återgäldas förstås i augusti - och på allt roligt vi ska göra i sommar. Och på att mina ponater som de fick heta av en under hans tidiga år ska mogna. Kassörskan kvittrade att det är så mysigt med tomater när jag köpte plantan. Mysigt vet jag inte om det varit, mer roligt då att den överlevt på vår baksida och att det ser så lovande ut på tomatfronten!


2 kommentarer:

  1. Ser verkligen lovande ut med tomater hos er.
    Kan bara konstatera att våra plantor som vi drivit
    upp själva kommer inte att hinna i sommar heller.
    Vi fick god start men sen stannade dom bara av.
    Så om inte hösten blir riktigt lång och solig blir vi nog utan tomater. Men i tomatriket finns det ju ändå tillgång till goa tomater:-)

    Kram från: Odin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gången jag försökte driva upp egna plantor blev de ungefär fem cm när nåt hände och de vissnade. Nästa sommar köpte jag en planta men de två tomaterna på den kom sent på hösten. Men nu ser det ju ut att lyckas tredje gången gillt! :)

      Ser framemot att komma till tomatriket i sommar!
      Kram, Anna

      Radera